Dzisiejsze witryny internetowe zyskują swoją popularność głównie z dwóch źródeł: portali społecznościowych oraz wyszukiwarek internetowych. W tych pierwszych zasada jest prosta im więcej lajków i udostępnień tym serwis jest bardziej popularny. W przypadku wyszukiwarek sprawa ma się na pierwszy rzut oka podobnie ale bardziej skomplikowana jest droga i praca, którą musimy podjąć aby strona www była popularna. Proces ten nazywa się pozycjonowanie. Opiszę w artykule podstawy SEO, które powinien znać każdy Webmaster.
Aby nasza witryna była dobrze wypozycjonowana w wyszukiwarce musimy o to zadbać już na samym początku tworzenia strony. Każdy tytuł oraz treść powinny zawierać odpowiednie frazy kluczowe, które później umożliwią trafne wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania.
Tytuł strony – tag TITLE
W pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na meta dane które w kodzie HTML znajdują się zawsze w sekcji HEAD. Należy zauważyć przede wszystkim, że tag TITLE umożliwiający wyświetlanie własnego tekstu na pasku tytułu w przeglądarce, w takiej samej postaci ukazuje się jako tytuł w wynikach wyszukiwania. To jedno z kluczowych miejsc, powinniśmy ustawić tytuł tak by był czytelny a jednocześnie zawierał frazy kluczowe, które pozwolą na optymalne wyszukiwanie.
Opis strony
Kolejnym krokiem na jaki musimy zwrócić uwagę jest meta opis. Spośród kilku rodzajów tagów META w kodzie HTML natrafimy na typ DESCRIPTION, który jest wykorzystywany przez wyszukiwarki. Ta sekcja nie jest nigdzie wyświetlana na stronie więc możemy dostosować tekst tylko pod wyszukiwarkę.
Zawartość strony a wyszukiwanie
Algorytmy wyszukiwania w podobnym stopniu analizują także treść na stronie. Poprzez używanie nagłówków różnego poziomu, sporej ilości tekstu w akapitach czy też nawet zastosowanie tagu STRONG, który także jest brany pod uwagę jako wyróżnienie tekstu możemy zapewnić sobie dobrą podstawę do wypromowania naszej strony w Google, Yahoo czy też Bing.